dinsdag 10 april 2012

Make-up don'ts

Ik houd niet van regels of van mensen die zeggen wat ik moet doen. Met make-up zijn er geen regels, maar toch zijn er een paar dingen qua make-up die ik vaak zie en die toch écht niet kunnen.

lipliner
Een dikke donkere streep om je lippen. Opvallen doen je lippen zeker, maar of het echt mooi is? Ik vind
dit soort looks altijd echt afschuwelijk. Wil je toch lipliner dragen? Zorg dan voor een lichtere nude kleur en zorg dat je niet een dikke lijn om je lippen hebt. Het beste is om gewoon helemaal geen lip lijntje te hebben.

ogen en lippen
Alsjeblieft! Ga niet voor een enorm overdreven look met felle lipstick en oogschaduw. Dan krijg je nog al snel een clown effect met als gevolg dat je er belachelijk uit ziet. Kies ervoor om je lippen óf je ogen naturel te houden.

wenkbrauwen
Sommige vrouwen slaan door als het gaat om wenkbrauwen. Te enthousiast epileren kan ervoor zorgen dat je nog maar een klein streepje wenkbrauw over hebt. Probeer altijd zo min mogenlijk weg te halen want het groeit niet zo snel weer terug. Ook met het tekenen van je wenkbrauwen moet je niet overdrijven.


 donkere foundation
Nog steeds zie ik veel meisjes met dikke lagen donkere foundation. Dat is ook niet gek want alle budget foundations zijn gewoon veel te donker. Draag liever geen foundation en alleen een beetje concealer op plekken waar dat nodig is en is je huid echt heel erg, ga dan voor een wat duurdere foundation die goed bij je huidskleur past.


Wat vind jij een echte make-up don't?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten